REGULAMIN SKLEPU KODO.bizu
Ten regulamin określa zasady dokonywania zakupów w sklepie internetowym www.kodo-bizu.pl, którego operatorem jest HDK Projekt Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, mająca wyłączne prawo do prowadzenia tego sklepu. Postanowienia regulaminu obowiązują zarówno Sprzedawcę, jak i wszystkich Klientów zamawiających i kupujących produkty w sklepie internetowym www.kodo-bizu.pl.
1. POSTANOWIENIA WSTĘPNE
1.1 DEFINICJE:
1. Regulamin – niniejszy regulamin określający zasady dokonywania zakupów w sklepie internetowym www.kodo-bizu.pl
2. Sklep – sklep internetowy prowadzony pod adresem www.kodo-bizu.pl.
3. Sprzedawca – HDK Projekt Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. M.Kasprzaka 29c/638, 01-234 Warszawa, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy Dla M.St. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000949504, NIP 5272987224, REGON 521102119, e-mail: pracownia@kodo-bizu.pl.
4. Klient – osoba fizyczna, osoba prawna, jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, która złożyła zamówienie w sklepie online KODO.biżu bez dokonywania rejestracji konta użytkownika lub z rejestracją.
5. Produkt/Produkty – unikalna biżuteria artystyczna, autorstwa Dominiki Kopeć.
6. Przepisy prawa – ustawa z dnia 23 kwietnia 1964r. Kodeks cywilny (Dz.U. z 1964r., nr 16, poz.93 ze zm.); ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (tekst jednolity: Dz. U. z 2020, poz. 287 ze zm.); ustawa o ochronie danych osobowych z dnia 29 sierpnia 1997 roku (tekst jednolity: Dz.U. z 2002r., nr 101, poz. 926 ze zm.).
1.2 INFORMACJE O PRODUKTACH
1. Wszystkie produkty oferowane w Sklepie są nowe i chronione prawem autorskim.
2. Produkty są ręcznie wykonane lub wykończone, dostępne w limitowanych i nielimitowanych seriach.
3. Do tworzenia produktów używa się m.in. srebra, złota, kryształów i kamieni, w tym kamieni szlachetnych.
4. Ze względu na ręczne wykonanie oraz niestandardowe materiały, mogą wystąpić niewielkie różnice między produktami w ramach jednej serii wzoru.
5. Dopuszczalne są różnice między egzemplarzem tego samego wzoru produktu zamieszczonym na zdjęciu w Sklepie a innym egzemplarzem tego wzoru zamówionym przez Klienta, wynikające ze specyfiki ręcznego wykonania.
6. Sprzedawca zastrzega możliwość różnic w kolorystyce produktów między zdjęciem a oryginałem.
7. Zdjęcia i inne wizualizacje produktów w Sklepie mają charakter informacyjny i nie oddają rzeczywistej wielkości produktów.
8. Produkty, ze względu na wykorzystane surowce, powinny być używane zgodnie z przeznaczeniem i odpowiednio przechowywane. Nie należy ich nosić podczas prac domowych, prać, czyścić środkami chemicznymi, ani narażać na kontakt z alkoholem, żrącymi środkami, rozpuszczalnikami, barwnikami czy wodą, szczególnie chlorowaną.
9. Reklamacje wynikające z nieznajomości specyfiki produktów lub nieprzestrzegania zasad użytkowania nie będą rozpatrywane przez Sprzedawcę.
1.3 CENA
Wszystkie ceny produktów oferowanych przez Sklep są podawane w złotych polskich. Są to ceny brutto, czyli zawierające podatek VAT. Ceny produktów nie obejmują kosztów przesyłki. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany cen produktów w ofercie Sklepu oraz do organizowania, modyfikowania i odwoływania akcji promocyjnych. Cena widoczna przy produkcie w momencie zamówienia przez Klienta jest ceną wiążącą obie strony umowy sprzedaży.
1.4 PROMOCJE
Promocje są to szczególne warunki sprzedaży lub świadczenia usług, proponowane przez Sprzedawcę w określonym czasie. Klient może z nich skorzystać na określonych zasadach, jak np. obniżenie Ceny lub kosztów wysyłki. Promocje obowiązujące w Sklepie Internetowym nie podlegają łączeniu, o ile postanowienia Promocji wyraźnie nie stanowią inaczej.
2. REJESTRACJA I LOGOWANIE
Aby dokonać zakupu produktów w Sklepie, Klient może założyć konto użytkownika, wypełniając formularz rejestracyjny. Rejestracja obejmuje uzyskanie nazwy użytkownika (loginu) oraz wybór hasła. Klient ma również możliwość złożenia zamówienia bez rejestracji konta. Zarówno rejestracja w Sklepie, jak i złożenie zamówienia bez rejestracji, oznacza akceptację Regulaminu.
3. WARUNKI ZAWIERANIA UMOWY SPRZEDAŻY
1. Sprzedawca umożliwia składanie Zamówień na Produkty w Sklepie Internetowym.
2. Zawarcie Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą następuje po uprzednim złożeniu przez Klienta Zamówienia.
3. Klient składa ofertę zakupu produktu, wypełniając formularz zamówienia. Umowa sprzedaży produktu zostaje zawarta w dniu, w którym Sprzedawca wyśle na adres e-mail Klienta potwierdzenie wysyłki zamówionego produktu.
4. Po złożeniu zamówienia przez Klienta, Sprzedawca wysyła na podany adres e-mail potwierdzenie przyjęcia zamówienia do realizacji.
5. Ze względu na unikatowy charakter produktów lub materiałów, z których są wykonane, Sprzedawca zastrzega sobie prawo do odmowy realizacji zamówienia, ograniczenia form płatności lub zażądania przedpłaty od Klienta.
6. Sprzedawca realizuje zamówienia, wysyłając produkty do Klienta na terenie Polski oraz wybranych krajów zagranicznych.
4. TERMIN REALIZACJI ZAMÓWIENIA
1. Czas realizacji zamówienia wynosi do 10 dni roboczych. W przypadku zamówień indywidualnych lub wymagających spersonalizowania, czas realizacji zamówienia wynosi do 15 dni roboczych.
2. Sprzedawca realizuje zamówienia w podanych terminach. Zamówienia złożone w dni robocze po godzinie 15:00 oraz w dni wolne od pracy (soboty, niedziele, święta) są uznawane za złożone w najbliższym dniu roboczym, od którego liczony jest termin realizacji.
3. W wyjątkowych sytuacjach, takich jak niedostępność zamówionego produktu, Sprzedawca może przedłużyć termin realizacji zamówienia, informując o tym Klienta w e-mailu potwierdzającym przyjęcie zamówienia do realizacji. Jeśli Klient nie zmieni ani nie wycofa zamówienia w ciągu dwóch dni roboczych od otrzymania e-maila, uznaje się, że zgadza się na wydłużony termin realizacji. Dni robocze to dni tygodnia z wyłączeniem sobót, niedziel i dni świątecznych.
4. Zamówiony Produkt wysyłany jest przez Sprzedawcę do Klienta za pośrednictwem firmy Inpost, kuriera lub paczkomatu.
5. Koszty wysyłki produktu ponosi Klient.
6. Koszty wysyłek zagranicznych zależą od kraju przeznaczenia.
7. Koszty przesyłki poza terytorium Polski oraz ostateczne koszty przesyłki na terenie Polski są każdorazowo wskazywane Klientowi w e-mailu potwierdzającym przyjęcie zamówienia do realizacji.
5. FORMY PŁATNOŚCI
Sklep przewiduje następujące formy płatności za Produkty:
1.Przelew na rachunek Sklepu: mBank numer rachunku: 62 1140 2004 0000 3302 8213 4755, w tytule przelewu należy wskazać numer zamówienia lub symbol zamówionego Produktu podany przy jego opisie w Sklepie. W przypadku wyboru przez Klienta „przelewu” jako formy płatności, brak zaksięgowania na rachunek Sklepu wpłaty ceny za Produkt w terminie 10 dni kalendarzowych liczonych od dnia potwierdzenia e-mailem przez Sprzedawcę przyjęcia zamówienia do realizacji, skutkuje anulowaniem zamówienia.
2.Karta kredytowa/e-Przelew – zapłata realizowana w czasie rzeczywistym, poprzez wykorzystanie form płatności wskazanych w Sklepie bezpośrednio przez Sprzedawcę lub podmiot działający na zlecenie Sprzedawcy.
6. PARAGONY, FAKTURY, POTWIERDZENIA UMOWY SPRZEDAŻY
1. Do wszystkich transakcji sprzedaży produktów w Sklepie wystawiane są dowody zakupu w postaci paragonu lub faktury VAT.
2. Faktura VAT jest wystawiana na wyraźne życzenie Klienta, zgłoszone przy składaniu zamówienia lub nie później niż w terminie 3 miesięcy od odbioru produktu (w przypadku faktur dotyczących sprzedaży zarejestrowanej przy użyciu kasy fiskalnej, konsument musi zwrócić paragon, dołączając go do kopii faktury).
3. W przypadku sprzedaży zarejestrowanej przy użyciu kasy fiskalnej i potwierdzonej paragonem, faktura dla Klienta-przedsiębiorcy jest wystawiana wyłącznie na jego żądanie, pod warunkiem że paragon zawiera numer NIP. Wyjątek stanowi sytuacja, gdy sprzedaż została udokumentowana fakturą uproszczoną (paragonem z NIP na kwotę do 450 zł lub 100 euro). Faktura uproszczona (paragon z NIP) jest wystawiana wyłącznie na żądanie Klienta zgłoszone przed zakończeniem sprzedaży. Jeśli Klient nie poda NIP przed wystawieniem paragonu, uznaje się, że kupuje jako konsument i może wystąpić o fakturę jak dla konsumentów, tj. bez NIP nabywcy.
4. Sprzedawca jest zobowiązany potwierdzić na piśmie wszystkie istotne postanowienia zawartej umowy sprzedaży produktu. Potwierdzenie to jest doręczane Klientowi wraz z zakupionym produktem.
7. USZKODZENIA PRZESYŁEK
1. Przed pokwitowaniem odbioru przesyłki, Klient powinien sprawdzić, czy opakowanie przesyłki nie zostało uszkodzone w transporcie oraz czy są ślady wskazujące na jej otwarcie (np. zerwanie taśm zabezpieczających przesyłkę).
2. Jeżeli opakowanie przesyłki wskazuje na jej uszkodzenie lub jej wcześniejsze otwarcie, Klient jest uprawniony do odmowy odbioru przesyłki, i – w miarę możliwości w obecności kuriera – do sporządzenia protokołu szkody, a następnie Klient powinien bezzwłocznie zawiadomić Sklep o tym fakcie.
8. ODSTĄPIENIE OD UMOWY SPRZEDAŻY I ZWROT PRODUKTU
1. Zgodnie z Ustawą z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U. z 2020, poz. 287 ze zm.), Klient ma prawo odstąpić od umowy sprzedaży produktu bez podania przyczyny w ciągu 14 dni od daty objęcia produktu w posiadanie przez Klienta lub wskazaną przez niego osobę trzecią, inną niż przewoźnik. Oświadczenie o odstąpieniu od umowy może dotyczyć wszystkich zakupionych towarów lub ich części.
2. Aby odstąpić od umowy, należy przesłać do Sprzedawcy oświadczenie o odstąpieniu od umowy. Oświadczenie można przesłać pisemnie na adres siedziby Sprzedawcy, używając formularza dostępnego na stronie internetowej Sklepu (choć nie jest to obowiązkowe), lub drogą elektroniczną, wysyłając formularz na adres e-mail: pracownia@kodo-bizu.pl lub składając jednoznaczne oświadczenie na stronie internetowej Serwisu. Jeśli Klient skorzysta z ostatniej opcji, Sprzedawca niezwłocznie prześle potwierdzenie otrzymania oświadczenia na podany adres e-mail.
3. W przypadku odstąpienia od umowy każda ze stron jest zobowiązana zwrócić drugiej wszystko, co otrzymała na mocy umowy. Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności w ciągu 14 dni od otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy, ale może wstrzymać się ze zwrotem do momentu otrzymania towaru. Zwrot płatności następuje przy użyciu tych samych metod, które były użyte w pierwotnej transakcji, chyba że Klient zgodzi się na inne rozwiązanie, które powinno być wskazane w oświadczeniu o odstąpieniu.
4. Klient musi odesłać produkt Sprzedawcy nie później niż 14 dni od złożenia oświadczenia o odstąpieniu. Termin jest zachowany, jeśli produkt zostanie wysłany przed jego upływem. Koszty zwrotu ponosi Klient. Klient odpowiada za zmniejszenie wartości produktu wynikające z korzystania z niego w sposób inny niż konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.
5. Klientowi nie przysługuje prawo odstąpienia od umowy w przypadkach określonych w art. 38 Ustawy o prawach konsumenta. Jeśli produkt zawiera kamienie szlachetne, perły lub inne wartościowe surowce, jego zwrot będzie możliwy po uzyskaniu opinii rzeczoznawcy potwierdzającej autentyczność produktu.
6. Sprzedawca nie przyjmuje przesyłek za pobraniem. Produkty personalizowane i wykonane na indywidualne zamówienie Klienta nie podlegają zwrotom.
9. REKLAMACJE
1. Jeżeli w ciągu 2 lat od daty zakupu Klient stwierdzi wady produktu, może skorzystać z uprawnień z tytułu rękojmi, zgłaszając reklamację pisemnie na adres Sprzedawcy (ul. M.Kasprzaka 29c/638, 01-234 Warszawa), lub elektronicznie na adres e-mail: pracownia@kodo-bizu.pl.
2. W zgłoszeniu reklamacyjnym należy podać imię i nazwisko (lub firmę) Klienta, który dokonał zakupu, dane kontaktowe, w tym adres do ewentualnego zwrotu produktu, informację o produkcie, którego dotyczy reklamacja, opis wady wraz z ewentualną dokumentacją zdjęciową (w przypadku zgłoszenia e-mailem) i datą jej wystąpienia oraz żądanie dotyczące rozpatrzenia reklamacji.
3. Klient dostarcza produkt do naprawy lub wymiany na koszt Sprzedawcy. Sprzedawca rozpatrzy reklamację w ciągu 14 dni od jej otrzymania.
4. W przypadku wad produktu, podstawą prawną rozpatrywania reklamacji są przepisy Kodeksu cywilnego (Dz.U.2014, poz. 121) art. 556 – 576, oraz Ustawy o prawach konsumenta (Dz. U. z 2020, poz. 287 ze zm.).
5. Klient może zażądać: wymiany produktu na nowy, naprawy, obniżenia ceny lub odstąpienia od umowy (jeśli wada jest istotna). Wybór należy do Klienta, ale Sprzedawca, zgodnie z ww. ustawami, może zaproponować inne rozwiązanie, biorąc pod uwagę możliwość naprawy lub wymiany produktu, nadmierność kosztów, charakter wady oraz wcześniejsze reklamacje.
6. Sprzedawca musi wymienić produkt lub usunąć wadę w rozsądnym czasie. Jeśli uzna, że nie odpowiada za zgłoszone wady (wynikające z nieprawidłowego użytkowania, przechowywania, uszkodzeń mechanicznych, zarysowań, zmian struktury lub kształtu produktu, czy zdarzeń losowych), poinformuje Klienta o przewidywanych kosztach naprawy.
10. POLITYKA PRYWATNOŚCI
1. Klient, dokonując rejestracji w Sklepie, dobrowolnie wyraża zgodę na przechowywanie i niezbędne przetwarzanie przez Sklep swoich danych osobowych udostępnianych w formularzu rejestracyjnym w celu realizacji zamówień i rozpatrzenia ewentualnych reklamacji, oraz w celach komunikacyjnych, marketingowych (przedstawienia oferty Produktów sprzedawanych za pośrednictwem Sklepu), zgodnie z art.6 ust. 1 lit. a), b) i f) Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) z dnia 27 kwietnia 2016 r. (Dz.Urz.UE.L nr 119, str. 1). Dane te nie są przez Sprzedawcę przetwarzane ani wykorzystywane w żadnym innym celu.
2. Sklep przetwarza dane Klienta zgodnie z prawem i z zachowaniem poufności.
3. Sklep nie przekazuje, nie sprzedaje i nie udostępnia innym podmiotom zgromadzonych danych osobowych Klientów.
4. Na zasadach przewidzianych przepisami ustawy o ochronie danych osobowych, Klient ma prawo dostępu do swoich danych, ich poprawiania, żądania zaprzestania ich przetwarzania oraz żądania ich usunięcia.
5. Klient może wyrazić zgodę na otrzymywanie (na adres e-mail) informacji związanych z ofertą Sprzedawcy oraz jego działalnością handlową i twórczą.
6. Sprzedawca informuje, że podczas korzystania z usług Sklepu w komputerze Klienta instalowane są pliki typu „cookies”. Instalacja plików jest konieczna do prawidłowego świadczenia usług. Szczegóły instalowania plików zawiera Polityka prywatności.
7. Dane transakcyjne, w tym dane osobowe, mogą zostać przekazane podmiotom, z których pomocą Sprzedawca realizuje zamówienia Produktów – firmom kurierskim lub pocztowym, firmom przetwarzającym płatności w sklepie internetowym oraz świadczącym usługi związane z technologią (np. wsparcie aplikacji mobilnej i strony internetowej).
11. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
1. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dokonania cesji w części lub w całości wszelkich swoich praw i obowiązków związanych z zarządzaniem Sklepem, bez zgody Klientów.
2. Wszelkie uwagi i zgłoszenia dotyczące funkcjonowania Sklepu, naruszeń Regulaminu, oferty Produktów, wiarygodności danych lub innych stwierdzonych nieprawidłowości, jak również wszelkie oświadczenia i zgłoszenia skierowane do Sprzedawcy, należy przesyłać na adres e-mail Sprzedawcy: pracownia@kodo-bizu.pl.
3. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do wprowadzania zmian w Regulaminie.
4. Wszelkie zmiany stają się obowiązujące w momencie opublikowania ich na stronie internetowej Sklepu. Zmiany Regulaminu nie wpływają negatywnie na prawa i obowiązki Klienta w zakresie zamówień, których realizacja została już podjęta przez Sklep.
5. Klienci zobowiązują się do sprawdzania Regulaminu w regularnych odstępach czasu pod kątem zmian lub uzupełnień. Przez każde kolejne logowanie się, Klient oświadcza, iż zgadza się z aktualnie obowiązującą wersją Regulaminu.
6. W przypadku niezaakceptowania zmian Regulaminu, Klient powinien powstrzymać się od zalogowania w Sklepie i niezwłocznie powiadomić Sprzedawcę o takiej decyzji. Oświadczenie o niezaakceptowaniu zmian Regulaminu pociąga za sobą usunięcie konta Klienta.
7. Sprzedawca oraz Klient, zawierający umowy sprzedaży Produktów oferowanych przez Sklep, dołożą wszelkich starań, by ewentualne spory powstałe na tle stosowania niniejszego Regulaminu oraz treści i wykonania umów sprzedaży Produktów, rozwiązywać w drodze polubownej. W przypadku braku polubownego rozwiązania sporu, sądem właściwym będzie sąd powszechny rzeczowo i miejscowo właściwy zgodnie z przepisami kodeksu postępowania cywilnego.
8. W sprawach nieuregulowanych Regulaminem zastosowanie mają Przepisy prawa oraz inne właściwe przepisy obowiązujące w Rzeczypospolitej Polskiej.
12. FORMULARZ ODSTĄPIENIA OD UMOWY
pobierz wzór: FORMULARZ
Regulamin obowiązuje od 11.10.2024r.